här kommer min aussie jul!
en vecka innan jul åkte jag och min familj + min finska sofia in till city för att gå på carols in the domain. det var en stor julkonsert med tusentals människor och alla hade ljus och sjöng med i alla låtar, som ett juligt och mycket större allsång på skansen kan man säga.
 
2 dagar innan jul kom mamma sheries familj
paket öppning!
den 24e åkte vi till dannys bror och hade jul med familjen avalos! det var en del sydamerikanska traditioner men mycket aussie traditioner också!
 
turkeyn tillagades på grilllen, hur mer aussie kan det bli?
lill kusinen sophia
alla barnen väntade ute på gatan efter att brandbilen skulle komma och slänga godisregn på dom, tydligen en tradition här i glen alpine!
såklart åt vi pavlova till efterätt! tror jag åt pavlova 5 ggr under julhelgen haha!
harry och lilly
den 25e hade vi en lugn dag här hemma med den närmsta släkten. vi åt traditionsenlig julmat och hade det bra vid poolen, jag bjöd de också på glögg och lussekatter!
fick så många fina presenter! det var från kusiner, morbröder, fastrar, mormor & morfar, farmor & farfar, gammelmormor, grannar och vänner. är så himlans tacksam över att jag fick chansen att spendera julen men the avalos family, jag kände mig verkligen som en avalos och de tog hand om mig så bra. känner mig så himlans lyckligt lottad.
 
 
 

1 kommentarer

Mams

03 Feb 2014 14:04

Oj, så mkt fina grejer! Konstigt det ser ut m sol o sommarkläder ...och så en tomteluva! Här är det vårväder idag och snön smälter bort... Nu ska jag till anna doll o fika! Kram kram

Kommentera

Publiceras ej