i lördags hjälpte jag rotary klubben med en BBQ och sen följde jag med bernard till hans seglingklubb, där träffade jag hans döttrar som också skulle med ut och segla. att det var ett race vi skulle segla visste jag inte så det blev ju en liten överaskning att vi skulle tävla också haha. jag seglade med bernard, han var nästan större än själva segelbåten, hade lite svårt att förstå hur vi båda skulle få plats i den där lilla segelbåten, men joo då det gick! några utförliga instruktioner fick jag inte direkt utan det var bara att sätta sig i båten och lära sig vart efter. tror inte jag varit så rädd i hela mitt liv. de där små segelbåtarna går ju ganska fort, man måste ducka för bommar hit och dit och sen hänga på kanten. det är konstigt med på ett sätt älskade jag det samtidigt som jag var vettskrämd. det var dessutom ganska blåsigt och över hälften av alla båtar hade tippat över innan första rundan. så målet för mig var väl mer att inte tippa över med båten än att vinna själva racet. under en preiod blåste det så mycket och bernard skriker till mig" om jag visste att det skulle bli såhär blåsigt skulle jag aldrig tagit ut dig i det här vädret, sorry!" haha blev ju bara ännu räddare då. båten tippadae aldrig över men jag for ur båten och fick ta en liten simtur där i vattnet haha... men kom upp i båten ganska snabbt efter det och det var bara att fortsätta, det gjorde ju inte så mycket att ja bada för ja var redan genomblöt från allt skvätt. tillslut kom vi iaf i mål, vi kom på 13 plats av 32 tror ja. bernard tyckte jag hade gjort bra ifrån mig iaf och sa att jag var en natural, så det kändes ju bra att jag hade gjort lite rätt iallafall haha. han bjöd också in mig till en seglingsvecka i januari, så om jag är hemma då blir det nog att dra på det seglingslägret.
just nu sitter jag här med stora fina blåmärken över min kropp, mest på armarna, har ett som är enormt stort haha, folk frågar vad jag har gjort. vet inte hur jag lyckades få alla blåmärken från seglingen men bernard sa att jag skulle förvänta mig fina blåmärken och det fick jag också.

3 kommentarer

Mams

16 Dec 2013 08:11

Jisses Malin, du hade väl flytväst???!!! :)
Vilka grejer du får vara med om! Förstår om du var rädd, jag hade nog inte överlevt.... Du vet ju vad jag tycker om lutande båtar.... ;)Ha det gott! Och en vit jul behöver du ju inte sakna i år - här kommer det vara 8 plusgrader på julafton....Kram <3

Mormor

16 Dec 2013 11:00

Nu har jag kollat in dina inlägg tänk om min pappa fått höra att du seglat i ruffa vatten. Han hade blivit jättelycklig. Skulle lära mina barn= Anna att vara gast på sin segelbåt men det funkade inte. Han försökte med Magnus också men det gick inte heller så bra. Jätte kul att få se dina bilder o läsa om hur fantastiskt du har det.
God jul gumman. Vi kanske hörs på julafton om vi hinner till Sörping innan du gått o lagt dig.
Ha det så jättebra
Magnus o Anders är i Basebo idag.
Kram från mormor

Grannarna på 6:an

25 Dec 2013 20:02

Hej Malin!
Vi vill önska dig en riktigt GOD JUL!
Kram från
Barbro Julle Felix o Axel

Svar: hej! tack så mycket! hoppas ni hade en fin jul, även om den inte var så vit! kramkram
Malin Ericson

Kommentera

Publiceras ej